söndag 25 december 2011

Juldagen 2011

Igår julafton var mina förädlar hos mig på jul lunch och sedan åkte vi upp till Alexander och hanns föräldrar för att fira jul. Vi åt en riktigt gott jul bord innan det var dags för julklappar, då tappade Alexander allt han fick den ena stora bilen efter den andra. Av mig fick han ett akvarium vilket levererades redan dagen före och in rymmer tre stycken fiskar, vilket visas upp för alla besökare.

Han verkar vara riktigt nöjd med sina “siska” som han säger, rätt var det är ska man in och titta på dem med honom.

Under kvällen läste jag Fridsfursten som rubriken på den gammaltestamentliga texten hete, det var en väldigt väl besökt midnattsmässa i Nynäshamns kyrka. Vilket kanske berodde på det milda vädret som just när är.

Det blev en väldigt sen natt klockan var halv två när jag kom hem och tog mig en smörgås innan det blev sängen.

Vaknade vi tio tiden idag och klev upp och tittade lite på tv innan jag på eftermiddagen åt middag hos mina föräldrar.

Kvällen avslutades med det första avsnittet av Stjärnorna på slottet, vilket blev en mycket glad överraskning. Var inte riktigt positiv till deltagarna denna säsong, men efter första avsnittet har jag en förhoppning att det ska bli riktigt bra. Jag kommer ihåg Kim Anderzon när hon gjorde barnprogram när jag var liten.

Just nu hör jag hur vinden vinner runt huset.

När det gäller min astma så är det faktiskt riktigt bra denna julen på många år, tror det var julen 2007 som slutade på sjukhus under flera dagar. Vilket var den första gången som jag lades in för min astma, sedan dess har det blivit bara vanligare.

Dag gillar astman inte när jag för skjuter dygnet så lite har jag känt va med idag men inte att gem föra med det senaste åren.

Inför jul har jag försökt ta det mer lugnt en någon gång förut, vilket kanske är en bidragande orsak till den goda hälsa.

Jag är inte riktigt nöjd med min lungläkare men äntligen har han lyckats förstå vad jag säger och skrivit en ny licens ansökan till Läkemedelsverket vilken kom dagen före julafton, åter kommer efter jul med mer detaljer kring det.