onsdag 7 december 2011

Städat köket

Idag har jag börjat att städa i köket, har torkat väggarna och taket i halva köket. Dock är ju inte frisk från min infektionen, det svårt att andas när jag anstränger mig. Jag ska börja och sätt upp jul gardinerna denna vecka om det inte blir stom.

Till helgen ska vintern komma om metrologerna har rätt i sina prognoser, bara det har slutat att blås på söndag för då ska jag ut och åka båt.

Just nu sitter jag och tittar på porträtt om Tranströmer, jag har köpt en samling utgåva av hans dikter och läser i den ibland. Jag tycker faktisk han värd sitt nobelpris dikterna är av den arten att jag förstår dem, då många har perspektivet ut från naturen och skärgården.

I morgon ska jag veckohandla lite men även en del inför julen sedan blir det väl att fortsätta med julstädningen.