tisdag 5 juni 2012

Resa med Färdtjänstens–Allergifordon som slutade på AKUTEN–Karolinska Huddinge 2012-05-04

Jag har varit i Stockholm på ett ärende och skulle ta färdtjänst hem beställde jag allergifordon som ska fritt allergena ämnen. Det var mycket trafik i Stockholm när jag satt i bilen kände jag att man använt parfymerat rengöringsmedel. Taxi kom från ett av det större bolagen i Stockholm som har färdtjänst.

Väl hemma var jag så pass dålig i astman att jag fick inhalera läkemedel och sedan fick jag gå och lägga mig eftersom jag inte orkade med mer. När jag efter flera vakande igen hade ingen förbättring skett trots medicineringen.

Jag valde då att åka till Akuten – Karolinska Huddinge när jag kom fram var det rätt lugnt och alla var på rum även om det var fullt. Men straxt efter kl 21:00 måste ha slutat något bra på tv, för då fullkomligt välde det in folk. Jag fick nästan fyra timmar fick jag träffa en läkare som konstaterade att jag försämrad i astman och ordinerade ännu mera läkemedel.

Sedan hände saker ute på avdelningarna vilket gjorde att läkaren fick gå upp, vilket gjorde att jag fick vänta två timmar innan det kommer in en sköterska och sa att läkaren ville prata med mig. Men innan kom det ett en AT-läkare och lyssna och sedan pratade jag med läkaren på en avdelning och fick åka hem.

Jag har gjort en anmälan till Färdtjänsten som meddelat transportören kommer få böta men det hjälper ju inte mig. Jag mår fortfarande dåligt men har fått ordinerat extra läkemedel men orkar inte med så mycket.

Jag får ingen kompression för mitt lidande och de kostande som jag fick till följd av detta.