lördag 12 november 2011

Lördag 12 november 2011. Läkemedelsverket

Jag har fått Fungoral schampo eftersom jag mjälleksem i ansiktet och min läkare på vårdcentralen skrev ut det. När jag i veckan var på Apoteket så var det utbyte till Ketokonazol Alternova som var billigare, men när jag idag skulle använda det visandet sig att man har parfymerat Ketokonazol Alternova.

Förstår inte hur Läkemedelsverket tänkt Fungoral schampo är oparfymerat, detta gör att jag kommer straffas och betala extra eftersom jag inte kan ha parfymerat på grund av min astma.

Under eftermiddagen tog jag och tillskrev Läkemedelsverket och undra hur det tänkt kring utbytet och att jag ser fram emot ett svar. I nästa vecka får jag kontakta min läkare för att höra vad vi ni ska gör.

Jag återkommer med mer blogginlägg när jag fått svar från Läkemedelsverket. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk tydligen!!!!