onsdag 16 november 2011

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV)

Min skrivelse till Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) så får vi se vad de svarar:

Jag har fått Fungoral schampo för mitt eksem och när jag går vår på apoteket och hämtade ut det skiftade det till Ketokonazol Alternova, då Fungoral inte är subventionerad. När jag kom hem och skulle använda Ketokonazol Alternova visade det sig vara parfymera och Fungoral är oparfymerad vilket är ett måste för mig som har astma och inte tål dofter.

Därför undrar jag hur man kan anse att Ketokonazol Alternova är likvärdigt med Fungoral och skall jag som astmatiker straffas och behöva betala extra för läkemedel som andra får subventionerade, då Fungoral inte omfattas av Läkemedelsförsäkringen.

Jag har idag varit på apoteket och kollat det är bara Fungoral som är oparfymerad.

Ser fram emot ett svar från er med en förklaring hur jag och min läkare ska lösa det eller är det meningen att jag ska straffas för att jag har astma!

Med vänliga hälsningar

Jonas Carlsson